Jakie zalety, a jakie wady ma system Microsoft AX?

Jak zaznaczają przedsiębiorcy dobrej klasy system CRM przyda się w każdej firmie, ponieważ pomaga on znacznie zintegrować pracę zespołu i zdecydowanie odciąża pracowników od pracy administracyjnej. Takie odciążenie pracowników sprawia, że pracownicy nie muszą się zajmować sprawami, które może uporządkować sam system, zamiast tego mogą zająć się bardziej kreatywnymi rozwiązaniami. Z drugiej jednak strony chcąc w pełni świadomie podjąć decyzję o wdrożeniu tego rodzaju rozwiązania warto być świadomym nie tylko zalet ale także wad tego rozwiązania.

Z pewnością zaletą wdrożenia dobrej jakości programu CRM jest poprawa relacji naszej firmy z klientem. Co w zasadzie oznaczają te terminy? Jako zarządzanie relacji z klientem rozumiemy wszelkie działania i relacje jakie wytwarzają się pomiędzy firmą (i jej pracownikami) a klientem. Klient jest największym skarbem przedsiębiorstwa, a klient zadowolony to z pewnością coś o co warto zabiegać. Jak wykazały badania zdecydowanie tańsze w utrzymaniu jest stałego klienta, niż próby pozyskania nowej osoby, która miałaby dopiero wejść z naszą firmą w odpowiednią relację. System CRM Microsoft AX zdecydowanie pomaga nam więc zaoszczędzić finanse naszej firmy, a także usprawnia pracę osób pracujących w firmie w takich działach jak: marketing, sprzedaż, obsługa klienta. Wspomaga on także pracę zarządu, ponieważ umożliwia managerom monitorowanie działań i efektów pracy w każdym dziale o każdej porze. Dzięki systemowi możliwe jest sprawne planowanie długofalowych działań, generowanie raportów i różnego rodzaju podsumowań. Dział marketingu także zyska na wprowadzeniu CRM, ponieważ możliwe stanie się szybsze rozsyłanie korespondencji masowej, zarządzanie portalami społecznościowymi. Dział sprzedaży pomaga lepiej oszacować prawdopodobieństwo sprzedaży, a także analizę lejków sprzedaży, planowanie rozmów i spotkań biznesowych. Zdecydowanie zyskamy więc na prawdomówności w oczach klienta, ponieważ wszystko, co zostanie obiecane, zostanie spełnione w terminie. Dział obsługi klienta będzie mógł dzięki programowi sprawniej zarządzać umowami i niezbędnymi informacjami o naszym kliencie. Zaletą jest także fakt, że do programu masz dostęp na każdym urządzeniu z dostępem do sieci, co sprawia, że możesz być w firmie nawet w trakcie wyjazdu służbowego oraz w czasie choroby, gdy nasza obecność, choć na chwilę jest konieczna. Obiecaliśmy powiedzieć także o wadach. W zasadzie jest jedna – dotyczy ona kosztów wdrożenia tego rodzaju rozwiązania w firmie. Nie będziemy ukrywać, że ponieważ jest to rozwiązanie nowoczesne, nie jest więc ogólnodostępne. Dobrej jakości program sprofilowany pod naszą firmę będzie raczej drogą inwestycją. Dodatkowo musimy mieć świadomość iż jego wdrożenie będzie wymagało dobrej jakości sprzętu komputerowego i szybkiego internetu, co wiąże się z dodatkowymi kosztami. Bez wątpienia będziemy musie także zainwestować w szkolenia pracownicze. Z drugiej jednak strony warto uświadomić sobie, że koszta te stosunkowo dość szybko powinny się zwrócić.