Specyfika firmowych stron internetowych

strony wwwInternet z prostego narzędzia przekształcił się dzisiaj w marketingową potęgę, nic więc dziwnego, że coraz więcej firm decyduje się na promocję swojego biznesu właśnie w strefie wirtualnej. To jednak czy reklama będzie skuteczna, czy też nie zależne jest przede wszystkim od konstrukcji samej strony i jej zawartości. Witryna powinna być dostosowana do charakteru prowadzonej działalności, odbiorców oraz kontaktu z potencjalnymi klientami, dlatego też każdy projekt powinien być traktowany w sposób jednostkowy i uwzględniać indywidualne cechy każdej z firm. Oczywiście w trakcie projektowania nie powinno się zapominać o użyteczności strony www, ponieważ internauci przyzwyczajeni do konkretnego typu przeszukiwania zasobów sieciowych rzadko kiedy doceniają walory artystyczne witryny jeżeli nie posiada ona podstawowych opcji, które łatwo znaleźć i łatwo przeglądać. Chociaż w wielu badaniach i sondażach użytkownicy internetowi wyraźnie wskazywali, że strony przeładowane grafikami uznawane są za mało atrakcyjne i niemożliwe do spokojnego przeglądania, ich wygląd jest niezwykle ważny, ponieważ posiada możliwość nakierowania widza na konkretne informacje.

Warto pamiętać, że internauci rzadko kiedy czytają informacje linijka po linijce, ograniczając się raczej do szybkiego przejrzenia tego, co gdzie się znajduje, dlatego też jeżeli naszym celem jest sprawienie, aby odbiorca zapamiętał jakiekolwiek informacje dotyczące prowadzonego przez nas przedsięwzięcia, najrozsądniejszym posunięciem jest umieszczenie ich na stronie głównej tak, aby możliwe było objęcie ich wzrokiem bez konieczności ruszania suwaków czy klikania na kolejne odnośniki. Problemem może być oczywiście trudność z selekcją materiałów i trafienie w gust odbiorcy, dlatego też dobrym rozwiązaniem jest szukanie profesjonalnego wsparcia wśród firma zajmujących się tworzeniem i optymalizowaniem stron www. To czy zdecydujemy się na firmę design-PRO czy też innego rodzaju firmę reklamową uzależnione jest przede wszystkim od naszego miejsca zamieszkania, warto jednak pamiętać, że współczesna technologia umożliwia komunikowanie się ze specjalistami bez konieczności spotykania się z nimi w cztery oczy. Ze względu na to, że dzisiaj, kiedy odbiorcy poszukują produktów lub usług w sferze wirtualnej i zwykle nie mają możliwości zweryfikowania „na żywo” zasadności istnienia określonych firm, strona internetowa powinna być potraktowana jak wizytówka i czasami jedyne narzędzie, na podstawie którego możliwe jest uznanie firmy za wiarygodną lub nie. Szansa jest zawsze jedna, dlatego wygląd witryny powinien być maksymalnie profesjonalny i wskazywać na troskę o odpowiedni wizerunek firmy.

witryny wwwDziałanie na własną rękę bez odpowiednich umiejętności i konsekwencji może przynieść więcej szkód niż pożytku, nie ma więc sensu ryzykować porażki w starciu z rosnącą konkurencją. Na współczesnym rynku można znaleźć wiele firm projektujących atrakcyjne wizualnie i treściowo strony internetowe, takie jak chociażby wspomniana już wcześniej design-PRO, jednak nie wszystkie z nich zapewniają kompleksowość usług. Zanim więc podejmiemy decyzję o nawiązaniu współpracy z grafikami i specjalistami od pozycjonowania www, dobrze jest na spokojnie ustalić swoje priorytety i przemyśleć to, co powinno się na witrynie znaleźć. Specjaliści zwykle działają kilkuetapowo, zwracając uwagę na graficzne przygotowanie witryny, a następnie na analizowanie jej solidności i pozycji w wyszukiwarkach internetowych. Trudno bowiem zakładać, że strona firmy – nawet jeżeli jest maksymalnie profesjonalna – będzie widoczna dla odbiorców w momencie, kiedy w każdej sekundzie internetowe bazy danych powiększają się o kolejne witryny. Przykładem kompleksowo przeprowadzonej realizacji może być na przykład strona sklepu Firesnake, przygotowana przez design-PRO, na potrzeby firmy oferującej suplementy i odżywki dla sportowców. Na czym polega takie działanie? Przede wszystkim na sprawdzaniu ruchów internautów czyli tego, skąd wychodzą, czego szukają i jak długo znajdują się na konkretnej strony. Na podstawie wszystkich zgromadzonych informacji możliwe jest prawidłowe optymalizowanie witryny, dzięki czemu zyskuje ona większe szanse na ustawienie się na wysokich rankingach wyszukiwarek. Jak wiadomo szczęściu czasami trzeba pomóc, dlatego w agencjach interaktywnych najważniejszą działalnością jest zwykle pozycjonowanie stron www, czyli podejmowanie konkretnych środków mających na celu „podbicie” pozycji strony. Choć takie działanie wymaga czasu oraz odpowiednich środków finansowych, warto się go podjąć, ponieważ ze wszystkich działań promocyjnych ma zwykle najlepsze i najdłużej utrzymujące się wyniki. Warto dokładać starań, aby wszystkie czynniki – niezależnie od tego czy będzie to element graficzny, treściowy, czy optymalizacyjny, powinny doskonale ze sobą współgrać, ponieważ przewaga któregokolwiek z nich może okazać się niekorzystna do pozytywnej oceny firmy przez potencjalnego odbiorcę. Oczywiście istnieją różne poglądy na ten temat, ponieważ część specjalistów i samych internautów uznaje, że witryna powinna zwracać uwagę czymś szczególnym, dlatego to grafika powinna być widoczna na pierwszym planie, z drugiej jednak strony najbardziej użyteczne są witryny proste, w których wszystkie informacje są dobrze dostępne. Najlepiej więc docierać do złotego środka i sprawiać, żeby całość prezentowała się należycie, bez żadnych dodatkowych zabiegów, które nie mają większego znaczenia funkcjonalnego.

Choć użyteczność stron www nakłada na ich konstrukcję pewne ograniczenia, okazuje się, że jest możliwe wyczarowanie z nich elementów nietypowych, oryginalnych i przykuwających uwagę. Niezbędne jest jednak nawiązanie współpracy ze specjalistami, którzy posiadają odpowiednie doświadczenie i potrafią odpowiadać nie tylko na potrzeby rynkowe, ale – jeżeli nie przede wszystkim – a potrzeby i oczekiwania samych zleceniodawców. Optymalizowanie strony musi uwzględniać nie tylko techniczne zaplecze witryny, ale także takie elementy, jak chociażby specyfikę grupy docelowej, środowisko kulturowe oraz wiele innych, które czasami trudno ocenić czy ustalić bez wiedzy na temat zasad, którymi rządzi się internet. Dobra strona musi więc posiadać zdolność intrygowania odbiorców i promowania firmy, co nie zawsze jest tak oczywiste, jak mogłoby się wydawać.